Дивимося відгуки

В першу чергу, потрібно звернути увагу на відгуки в інтернеті. Є маса форумів і тематичних порталів, де позичальники діляться своїм досвідом. Звичайно, слід розуміти, що частина відгуків буде написана людьми на замовлення - похвала зазвичай публікується самої мікрофінансової організацією, а критика є підступами конкурентів. З цієї причини слід сформувати власне усереднена думка на підставі прочитаних відгуків.

Крім цього можна пошукати огляди фахівців, а також новини про цікавить вас кредиторі. Якщо про нього пишуть в позитивному контексті, варто оформляти договір, якщо ж навколо МФО розгортаються постійні скандали і судові розгляди, ймовірно, розумніше буде пройти повз.

Оцінюємо сайт

Він повинен бути виконаний професійно (в корпоративних кольорах, з логотипом, читаються шрифтами і чіткими зображеннями), мати інтуїтивно-зрозумілу навігацію, а також дані про компанію (її юридична адреса, номер ліцензії та свідоцтва про державну реєстрацію, контактні телефони). Не варто оформлювати кредит, якщо сайт виконаний на підставі безкоштовного шаблону, оскільки це свідчить, скоріше, про компанії-одноденки, а не про серйозну мікрофінансової організації. Також розумно буде пройти повз кредитора, який не вказує на своєму офіційному інтернет-ресурсі ніяких реєстраційних та контактних даних.

Читаємо умови кредитування на сайті

Дуже важливо ознайомитися з умовами кредитування перед тим, як заповнювати заявку. Серйозні мікрофінансові організації завжди дають повний перелік умов. З них можна зрозуміти, яка процентна ставка, який розмір пені, як саме відбувається погашення заборгованості. Якщо умов кредитування на сайті зовсім немає або вони написані в завуальованій формі (відсутня конкретика), тоді з такою мікрофінансової організацією не варто зв'язуватися, оскільки в результаті виявиться, що вони будуть міняти умови вже після підписання договору.

Робимо висновки! Після того, як ви ознайомилися з відгуками про мікрофінансової організації, оцінили її сайт, а також знайшли на ньому і уважно прочитали умови кредитування можна зробити висновок про те, чи варто зв'язуватися з кредитором або краще пошукати більш надійну мікрофінансову організацію. При інших рівних слід віддавати перевагу тому кредитору, який довше працює і за час своєї діяльності зарекомендував себе з кращого боку.

Як МФО дезорієнтують потенційних позичальників?

Все більше людей вибирають онлайн-кредити, які досить просто і швидко можна оформити в мікрофінансових організаціях. Якщо заглянути на сайт будь-якого МФО, можна побачити дуже привабливі умови - таких лояльних пропозицій не зробить жоден банк. Якщо ви вирішили оформити онлайн-займ, потрібно навчитися відрізняти реальну пропозицію від виверти, якщо ви не хочете в результаті переплатити кредитору в кілька разів більше.

Найчастіші виверти мікрокредитних організацій:

Доступно цілодобово. У мікрокредитних організаціях за розгляд заявок і перерахування грошей відповідають живі люди, які працюють строго фіксований час. Тому, як правило, в нічний час ніхто не буде займатися вашою заявкою і доведеться чекати початку робочого дня.

Нульова ставка, в тому числі і 99,9% знижки на перший займ, а також перші кредити під 0%. Потрібно розуміти, що в цьому випадку може стягуватися комісія, яка збільшить вашу переплату. Пастка ще складається і в тому, що людина вважає нульову ставку повним відсутність переплати, тобто він віддає рівно стільки, скільки бере, але по факту все ж нараховується ставка в розмірі 0,01%. Якщо не врахувати ці копійки, в результаті можна потрапити на солідний штраф і пеню.

Миттєво. Всі операції оформляють живі люди, тому вони не зможуть розглянути заявку і схвалити її миттєво - в будь-якому випадку доведеться чекати.

100% Кешбек. Це рекламне пропозицію не більше ніж чергова приваблива пастка. Як правило, обіцяють повернути переплату за відсотками в якості Кешбек, але в результаті виявиться, що це повернення робиться лише при оформленні нового кредиту.

60 днів без платежів. Потрібно дуже уважно читати умови кредитного договору щодо такої пропозиції, оскільки може виявитися, що кредитор мав на увазі 60 днів без платежів по тілу кредиту, а відсотки потрібно було платити щомісяця і в повній мірі.

Знижка по промокодом. Швидше за все, цей акційний код не спрацює зовсім, а якщо і спрацює, знижена відсоткова ставка буде компенсована для кредитора підвищеної комісією, оскільки МФО не хоче втрачати свій заробіток.

Можливість виграти подарунки. Чи варто говорити, що, швидше за все, ніяких подарунків ви не отримаєте, а цю пропозицію лише рекламний хід для залучення клієнтів.

Пам'ятайте, що будь-які пільгові процентні ставки доступні при мікрокредитування тільки на перший займ або постійним клієнтам, які заробили свою знижку, оскільки успішно виплатили вже безліч позик, узятих у конкретного кредитора. Якщо у вас вийшло взяти позику під 0,01% в день, переплата вийде несуттєва, а ось при оформленні онлайн-позики під 1,8% в день переплата виходить істотна, оскільки при такій процентній ставці в день виходить 658,8% річних . Тільки подумайте в яку колосальну суму може перетворити заборгованість, якщо вона не буде виплачена вчасно.

Дзвонять роботодавцю при подачі заявки на онлайн-кредит?

Ніхто не застрахований від фінансових проблем. Якщо в якийсь момент знадобилися гроші, а зарплату ще потрібно почекати, єдиний спосіб вирішити ситуацію, що склалася - це звернутися в мікрофінансову організацію і отримати онлайн-кредит. Про це кредиті можна прочитати реальні відгуки людей. Звичайно, з огляду на високу процентну ставку людям було б вигідніше попросити в борг у друзів, родичів, колег або знайомих, однак, багатьом не хочеться афішувати свої фінансові проблеми. Саме з цієї причини потенційних позичальників цікавить, чи буде представник мікрофінансової організації передзвонювати роботодавцю, щоб уточнити дані про позичальника. Нижче ми відповімо на таке питання.

Справжнє місце роботи

Для того щоб отримати кредит, необхідно подати заявку. У ній містяться поля, які потрібно заповнити. Серед них є і поля, в яких необхідно вказати місце своєї роботи. Кредитори, як правило, в своїх рекламних повідомленнях кажуть, що видають позики без дзвінків. Звичайно, вони не обдзвонюють роботодавців, але все ж перевіряють чесність потенційного позичальника, правда, іншими способами. Тому не варто вказувати неправдиву інформацію щодо місця роботи, оскільки, якщо кредитор виявлять обман, він неодмінно неодмінно відмовить в кредитуванні.

Як кредитор перевіряє місце роботи?

Мікрофінансових організація в своєму розпорядженні потужні аналітичними системами, які в автоматичному режимі сканують кожного, хто подав заявку на кредитування. Місце роботи, наприклад, може перевірятися по відрахуваннях до фондів і податкову того роботодавця, який буде вказано в вашій заявці.

У крайніх випадках, якщо ніяк не вдається перевірити місце роботи позичальника, йому можуть подзвонити з мікрофінансової організації і поцікавитися, наприклад, як він добирається до роботи. Якщо відповідь була чіткою і впевненим - це стає сигналом для оператора, що людина дійсно працює так, як і вказав в заявці. Якщо від несподіванки позичальник не зміг зорієнтуватися, почне говорити щось невиразне і це стане сигналом, що він говорить неправду щодо місця своєї роботи.

Звичайно, остаточне рішення приймається не тільки на підставі наявності у людини роботи - зіставляється величезна кількість інформації, яка збирається з зовнішніх джерел.

Таким чином, доступ до різних баз даних і користування скоринговими программи дозволяє мікрофінансовим організаціям швидко перевіряти дані, зазначені в анкетах позичальників. Ось чому не варто вказувати повністю неправдиву інформацію або дані, які частково відповідають реальності, - обмін буде виявлено відразу, а така поведінка позичальника загрожує йому занесенням в чорний список. Також важливо пам'ятати, що після отримання кредиту уважність з термінами дуже важлива, тому що прострочення веде за собою нові складності.

Як швидко надійдуть гроші на карту після схвалення онлайн-кредиту?

Однією з відмінних рис онлайн-кредитування є висока швидкість всіх взаємодій з клієнтами. Іншими словами, позичальник може отримати гроші майже моментально після оформлення заявки. Саме ця перевага вивело мікрофінансові організації на один рівень з банками за популярністю у позичальників. Всіх, хто зважився на онлайн-кредитування, цікавить, як швидко гроші будуть переведені на картку після схвалення заявки. Спробуємо з цим розібратися нижче.

Швидкість прийняття рішення

На ринку кредитування працює дуже багато мікрофінансових організацій, тому через високу конкуренцію їм доводиться боротися за клієнта. У зв'язку з цим мікрофінансові організації намагаються приймати рішення і схвалювати позики якомога швидше. Потужні скорингові системи аналізують за лічені секунди дані позичальника і дають відповідь щодо доцільності видачі йому позики. Як правило, рішення за заявками приймається протягом 15-20 хвилин. У рідкісних випадках відмова або схвалення може бути дано пізніше. Після того як ви отримали повідомлення про схвалення онлайн кредиту, зарахування відбувається досить швидко.

Якщо гроші не надходять на карту

Якщо ви отримали позитивне рішення по своїй заявці і пройшло вже досить багато часу, наприклад, пару годин, то слід звернутися в службу підтримки мікрофінансової організації, щоб оператор роз'яснимо причину затримки. Це може бути технічний збій, від якого ніхто не застрахований. В цьому випадку необхідно трохи почекати і після усунення неполадки платіж прийде.

Але оператор може сказати, що платіж уже був відправлений, а значить гроші з якихось причин не зараховуються на карту. У цьому випадку варто звернутися в службу підтримки банку, щоб там допомогли розібратися в ситуації. Найчастіше причина може бути в тому, що карта, яку ви вказали в заявці на отримання кредиту прострочена. В цьому випадку отримати гроші можна буде тільки після того, як вам буде видана нова карта.

Поради експертів

Іноді в процесі перевірки виявляється, що позичальник сам припустився помилки в реквізитах карти, коли заповнював заявку на кредит. В цьому випадку потрібно звернутися до представника мікрофінансової організації і попросити про скасування платежу. Можна попросити зробити перерахування на електронний гаманець, наприклад, через сервіс QIWI гаманець або ж видати готівкою в найближчому офісі (якщо у МФО є офлайн представництво).

Ще одна причина, по якій позикові кошти не надходять на зазначений у заявці рахунок, - це блокування карти. Не завжди це робиться з ініціативи самого власника такого платіжного засобу, іноді банк автоматично активує блокування, наприклад, при підозрілі транзакції. В цьому випадку потрібно звернутися в службу підтримки банку для розблокування картки. Після цього кредитні гроші надійдуть на рахунок і ними можна буде скористатися.